14.12.2016
Blogi: Jenni Kivi

Avainasiakaspäällikön työpäivä on aina erilainen

 

Tervetuloa tutustumaan työhöni avainasiakaspäällikkönä Encore Palveluissa!

Vastuullani on asiakasryhmä, joka koostuu pääasiassa Encore Tietoturvapalvelua käyttävistä suurista asiakkaista. Pidän huolta asiakassuhteesta, sopimusmuutoksista ja -uusimisista sekä vastaan palveluiden toimittamisesta asiakkaalle. Jos jokin menee pieleen – tai samoin jos jokin menee hienosti – olen se henkilö, joka saa palautteen. Olen palvelun kasvot asiakkailleni ja vastaan asiakastyytyväisyydestä jokapäiväisellä työlläni.

Jotkut vastuullani olevista asiakkuuksista ovat valtakunnallisia. Matkustamista työhön liittyy kuitenkin lähinnä pääkaupunkiseudulla, jossa asiakkaiden pääkonttorit sijaitsevat. Ruoholahden toimistoltamme on kätevä liikkua julkisilla moneen paikkaan. Asiakkaiden tapaaminen ja haasteiden ratkominen yhdessä on työni suola. On myös mielenkiintoista päästä näkemään ja konkreettisesti kokemaan, miten lajittelu ja arkaluontoisen materiaalin keräys on järjestetty erilaisissa toimitiloissa. Samalla tulevat tutuksi seudun monet sellaiset kolkat, joissa en ole aiemmin käynyt.

Mistä avainasiakaspäällikön päivä koostuu?

Päivinä, joina on ohjelmassa seurantapalaveri suuren asiakkaan kanssa, kuluu aika enimmäkseen tapaamisen ympärillä: valmistellessa materiaaleja ja itse tapaamisessa asiakkaan kanssa sekä tapaamisen jälkitöissä muistiinpanojen ja toimenpiteiden parissa.

Seurantapalavereissa käydään läpi palveluiden kehitystä, jätemääriä ja -kustannuksia, palautteita sekä muita ajankohtaisia asioita. Asiakkaan tarpeen mukaan koostan jäteraportista yhteenvedon esimerkiksi palveluiden käytöstä kuukausittain, vuosittain, jätejakeittain ja osoitteittain. Samalla teen huomioita asioista, joissa on tapahtunut muutoksia tai on kehitettävää.

Aamu toimistolla alkaa päivästä riippuen edellisen päivän muistiinpanojen lukemisella ja niiden aiheista jatkamalla tai sähköpostien silmäilyllä ja päivän tärkeimpien työtehtävien valitsemisella. Priorisointi ja työn rytmitys on tärkeää, sillä jokainen päivä on erilainen ja ongelmatilanteita tulee ratkaistavaksi nopeallakin aikataululla. Joulunalusviikot ovat eräs vuoden kiireisimmistä ajanjaksoista. Tonttuja on liikkeellä erityisesti vuosiarkistoja tyhjentämässä.

Rentouttavaa joulunaikaa!

Kierrätysterveisin,

Jenni Kivi
avainasiakaspäällikkö
Encore Palvelut