7 kysymystä & vastausta Asiakasnetistä

Asiointi Paperinkeräyksen kanssa helpottuu ja nopeutuu, kun otat käyttöön Asiakasnetti-verkkopalvelun. Sitä kautta hoituvat paitsi tilaukset ja päivitykset, myös lain edellyttämä jätehuollon raportointi. Saat palvelun käyttöösi vaikka saman tien, kun kirjaudut käyttämällä laskusta löytyvää lasku- ja asiakasnumeroa.

 

1. Mikä on Paperinkeräyksen Asiakasnetti?

Asiakasnetti on Paperinkeräyksen asiakkaiden asiointikanava internetissä. Sitä on kehitetty ja testattu vuoden verran, ja se on avautunut asiakkaiden käyttöön syksyn 2015 aikana.

2. Miksi sitä kannattaa käyttää?

Palvelun avulla voi ajasta ja paikasta riippumatta tehdä sopimuksen mukaisia palvelutilauksia, muuttaa tietoja ja nähdä omat tapahtuneet raportointitiedot. Jätehuoltoon kuuluu lain vaatimaa raportointia. Asiakasnetissä raportointi pysy tallessa sekä jätehuollon tiedot ajan tasalla yhtä lailla euroina kuin kiloina. Palveluihin ja raportointiin ei tarvita muuta kuin toimiva nettiyhteys.

3. Vaatiiko Asiakasnetin käyttö opettelua?

Käyttöliittymä on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöiseksi. Lisäksi jokaisella välilehdellä on ohje kutakin toimintoa varten. Ohje-painiketta klikkaamalla on mahdollista nähdä video kunkin välilehden toiminnoista. Palvelua käytetään painikkeiden kautta, kirjoittamista on mahdollisimman vähän, mikä sekin nopeuttaa palvelun käyttöä. Myös visuaalisuutta on hyödynnetty. Esimerkiksi eri keräysvälineet on helppo tunnistaa kuvista.

4. Miten Asiakasnetin saa käyttöön?

Verkkotunnukset voi tilata tästä. Ensimmäiseen kirjautumiseen voi käyttää myös laskun numeroa ja asiakasnumeroa. Palvelun saa silloin saman tien käyttöön. Uusi salasana on vaihdettava sisäänkirjautumisen jälkeen. Asiakkaisiin, joilla on useita kohteita, Paperinkeräys on yhteydessä ja sopii asiakaskohtaista rakenteista.

5. Ketkä voivat käyttää Asiakasnettiä?

Kaikki asiakkaat. Tilausosiossa voi tosin myös ilman kirjautumista antaa palautetta, pyytää palvelutarjousta, ilmoittaa täydestä aluekeräyspisteestä tai tilata verkkotunnukset.

6. Mitkä asiat kaiken kaikkiaan hoituvat Asiakasnetillä?

Kaikki sopimuksessa sovitut asiat saa hoidettua Asiakasnetissä yhden luukun periaatteella. Kirjautuneet asiakkaat voivat tehdä tilauksia sopimuspalveluista, tilata uusia palveluja, päivittää tietoja, antaa palautetta sekä tarkastella kohteidensa raportointitietoja. Asiakasnettiä voi verrata verkkopankkiin. Tämä on Paperinkeräyksen vastaavanlainen palvelu.

7. Toimiiko Asiakasnetti älypuhelimella?

Kun laitteessa on nettiyhteys, se toimii. Sitä voi siis käyttää tietokoneen lisäksi yhtä lailla puhelimella kuin tabletilla. Palvelusta on tehty skaalautuva, joten sen käyttäminen on helppoa kaikilla laitteilla.

 

Asiantuntija
asiakkuuksien kehityspäällikkö Harri Lehtonen